Take Part - Social Learning to Take Part in Social Movements:

Understanding the Social Transformation of Civic Participation

REZUMATUL PROIECTULUI

Proiectul TakePart investighează rolul rețelelor sociale în revitalizarea angajamentului civic și a democrației prin învățarea socială în cadrul mișcărilor sociale. Utilizând o abordare transnațională și interdisciplinară, proiectul analizează felul în care rețelele sociale contribuie la acțiunea colectivă și la schimbarea politică. Proiectul își propune să dezvolte o teorie cuprinzătoare despre modul în care răspândirea informațiilor în cadrul rețelelor sociale afectează participarea civică, concentrându-se pe dinamica mișcărilor sociale progresiste din Europa. Cercetarea TakePart va îmbunătăți înțelegerea angajamentului civic în era digitală și va influența politicile publice și practicile din acest domeniu.

OBIECTIVELE PROIECTULUI

Revelarea variațiilor de rețea, temporale, contextuale și geografice în difuziunea
socio-culturală a informațiilor legate de rezultatele mișcărilor sociale.
Măsurarea interacțiunii dintre variabilele de rețea, discursive, temporale, geografice și contextuale care afectează
învățarea socială în mișcări pe diferite platforme de social media.
Înțelegerea gradului și motivelor pentru care comunicarea pe rețelele sociale a intenționat sau a reușit
să încurajeze învățarea socială în mișcări, și dacă a fost influențată de factorii identificați în WP1 și WP2.
Predicția și modelarea învățării sociale în mișcări, testarea cauzelor sale, măsurarea prevalenței și mărimea
efectelor sale asupra rezultatelor mișcărilor și participării civice.
Sublinierea implicațiilor teoretice și practice ale învățării sociale în mișcări,
explicând impactul său asupra participării civice și a poliției democratice.
Demonstrarea modului în care cunoștințele generate de acest proiect pot inova răspunsurile
la transformarea socială a participării civice de către practicieni și factorii de decizie.

LIVRABILE

WP1 este reprezentat de o călătorie centrată pe date, capturând și analizând datele de pe rețelele sociale legate de proteste folosind analiză de software sofisticat, cu scopul de a descifra impactul discursului online asupra mișcărilor sociale.

WP2 definește profunzimea analizei, măsurând interacțiunea complexă a rețelelor sociale și a comunicării
pe rețelele sociale, pentru a înțelege influența lor asupra învățării și acțiunii colective.
WP3 avansează misiunea prin intervievarea activiștilor și influencerilor, transformând aceste conversații
în sondaje predictive care modelează eficacitatea rețelelor sociale în stimularea învățării sociale și a participării civice.
WP4 răspândește cunoștințele dobândite, publicând descoperiri, implicând părțile interesate și cultivând un dialog
academic și public, în timp ce înființează un laborator de cercetare pentru a semăna explorări viitoare.

WP5 ghidează cursul proiectului, asigurând o gestionare și coordonare fără cusur, favorizând un mediu colaborativ și menținând un control constant asupra pulsului proiectului prin monitorizare și raportare atentă.

Acest conținut este proprietatea intelectuală a proiectului "Social Learning to Take Part in Social Movements: Understanding the Social Transformation of Civic Participation” finanțat de Uniunea Europeană – NextgenerationEU și Guvernul Român, în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență pentru România, contract nr. 760038/23.05.2023, cod PNRR-C9-I8-CF 204/ 29.11.2022, prin intermediul Ministerului Român al Cercetării, Inovării și Digitalizării, în cadrul Componentei 9, Investiția I8.

ro_RORomanian